Kinnitati Euroopa e-valitsuse tegevuskava aastateks 2011–2015

15. detsembril 2010 avaldati uus Euroopa e-valitsuse tegevuskava, mis kestab aastani 2015. Tegevuskavaga viiakse ellu Malmö deklaratsioonis sõnastatud prioriteedid, mida on kokku neli:

1) kasutajate võimekustamine: kodanikel, ettevõtjatel ja organisatsioonidel võimaldatakse uute tehniliste rakenduste abil ühiskonnaelus veelgi aktiivsemalt osaleda;
2) siseturu ühtlustamine: kodanikele luuakse võimalus ELi sees õppida, töötada, elada ja pensionile jääda mistahes liikmesriigis; uute ettevõtete asutamine ja haldamine lihtsustub;
3) valitsuse ja haldusasutuste tulemuslikkus ja tõhusus: e-valitsusteenuste abil vähendada halduskoormust ja suurendada haldussuutlikkust; edendada vähese CO2 heitkogusega majandusmudelit;
4) e-valitsemissüsteemi eeltingimused: luua e-valitsusteenuste alusrakendused ja vajalikud õiguslikud ja tehnilised raamtingimused

@

2015. aastal teatavad kõik liikmesriigid komisjonile ja kõrgetasemelisele eksperdirühmale, kuidas on Malmö deklaratsioonis sätestatud poliitiliste prioriteetide elluviimine õnnestunud.

Malmö deklaratsioonis esitatud visiooni kohaselt peavad Euroopa haldusasutused olema 2015. aastaks „suhetes kodanike ja ettevõtjatega tuntud avatud, paindlike ja koostööaldiste partneritena. Pidades silmas eri kasutajate vajadusi ja ühiskondlikke ühishuve, kasutavad nad oma tegevuse tulemuslikkuse ja tõhususe suurendamiseks ning avalike teenuste taseme pidevaks parandamiseks e-valitsusteenuseid, aidates sel viisil kujundada EList juhtivat teadmuspõhist majandusruumi.”

 

Paljude inimeste ja ettevõtjate meelest on hea valitsus selline, mida ei märgata. Sel eesmärgil on iga prioriteedi täitmiseks välja töötatud mitmeid tarvilikke meetmeid.

Meetmed 1. prioriteedi täitmiseks

Kasutajate vajadused ja teenuste kaasavus: Tõhus e-valitsus tähendab, et teenused tuleb välja töötada kasutajate vajadustest lähtuvalt ning need peavad võimaldama haldusasutustega suhelda ja haldustoiminguid teha paindlikult ja isikustatult.
Avaliku sektori valduses oleva teabe taaskasutamine:
Kasutada teavet võimalikult otstarbekalt ning muuta lähteandmed ja -dokumendid eri vormingutes (sh masinloetavalt) ja keeltes kättesaadavaks ja taaskasutatavaks. Sel eesmärgil on kavas luua mitmeid veebiportaale.
Teenuste koostöine väljatöötamine:
Avalik ja erasektor teevad tõhusat koostööd teenuste väljatöötamisel.
Läbipaistvuse suurendamine:
Haldusasutuste otsustusprotsessi ja isikuandmete kasutuse läbipaistvus aitab muuta poliitilised otsused ja nende tegijad kodanike silmis usaldusväärsemaks.

 

Meetmed 2. prioriteedi täitmiseks

Isikute liikuvus: 2015. aastaks saavutada olukord, kus igal kodanikul oleks võimalik õppida, töötada, elada, ennast ravida ja pensionile jääda igal pool Euroopa Liidus, mitte ainult ühes kindlas liikmesriigis. 2011. aasta jooksul lepitakse kokku, milliseid piiriüleseid teenuseid on vaja.
Ettevõtete sujuv teenindamine: Ettevõtjatele tuleb luua võimalus müüa ja pakkuda oma teenuseid ja tooteid üle kogu ELi.
Piiriüleste teenuste osutamine üle kogu ELi: E-arenduse katseprojektid nagu STORK (https://www.eid-stork.eu/) ja olemasolevate taristute taaskasutusvõimalused, et kodanikud saaksid kasutada valitsuse teenuseid nii liikmesriigis kui ka väljaspool koduriiki.

Meetmed 3. prioriteedi täitmiseks

Haldusasutuste tööprotsessi parandamine: Elektroonilised riigihanked, kulude kokkuhoid.
Halduskoormuse vähendamine:
Koostöövõimeliste teenuste loomine: võimaldada kodanikel suhelda kõigu ELi haldusasutustega, teha nende juures haldustoiminguid ning saata neile ja saada neilt elektroonilisi dokumente ja teavet.
Kodanike ja ettevõtjate kaasamine poliitiliste otsuste väljatöötamisse: Liikmesriigid lubavad täiustada ja edendada ettevõtjate ja kodanike võimalusi IKT-lahenduste abil avaliku poliitika konsultatsioonides, aruteludes ja otsustusprotsessis osaleda. Sotsiaalsed võrgustikud võimaldavad aktiivselt kodanikel poliitika väljatöötamises osaleda.

Meetmed 4. prioriteedi täitmiseks

Avatud spetsifikatsioonid ja koosvõime: Süsteemide ja seadmete suutlikkus teavet vahetada, töödelda ja korrektselt tõlgendada. Standardite väljatöötamine ja avatud platvormide kasutamine.
E-valitsusteenuste alusrakendused: e-ID koosvõimeplatvormi loomine; e-identimise ja e-autentimise vastastikune tunnustamine kogu ELis.
Innovatiivne e-valitsus: tehniline innovatsioon (nt pilvarvutus).

Kommenteerimine on suletud